Een senioren alarm heeft een simkaart nodig om te kunnen bellen en sms'en. Dit kan bijvoorbeeld met een simkaart met een abonnement op een prepaid kaart.

Een van de dingen waarmee u rekening moet houden bij de aanschaf van een senioren alarm is de kosten voor de simkaart. Het alarm heeft de simkaart nodig om sms’jes te sturen en om te bellen. U kunt kiezen voor een simkaart met een pre-paid tegoed of een klein abonnement, maar welke kosten zijn daaraan verbonden?

Kosten voor een senioren alarm zonder abonnement

De simkaart zonder abonnement wordt ook wel een "prepaid simkaart" genoemd. De kosten voor een prepaid kaart worden berekend per minuut bellen en per sms-bericht. De kosten voor internetten zijn beperkt, omdat het alarm hier nauwelijks gebruik van maakt. De gemiddelde kosten van de 15 meest gekozen providers (de aanbieders van de simkaarten) zijn 20 cent per minuut bellen en 11 cent per sms-bericht. Het voordeel van prepaid is dat je alleen betaalt voor de sms-berichtjes en belminuten die je daadwerkelijk gebruikt. Het nadeel is dat het senioren alarm niet meer goed kan functioneren als het tegoed op is. Dit moet u dus goed bijhouden of u kunt kiezen voor het automatisch opwaarderen van het tegoed.

Kosten voor een senioren alarm met abonnement

De tweede optie is te kiezen voor een simkaart met een abonnement. U betaalt dan per maand een vast bedrag voor een vast aantal minuten bellen en sms-berichten. De kosten van een abonnement variëren per aanbieder, maar de goedkoopste abonnementen zijn ongeveer 5 euro per maand voor ongeveer 300 sms’jes en 60 minuten bellen. Dit is per sms-bericht en belminuut een stuk goedkoper dan een prepaid simkaart en uw alarm heeft altijd genoeg tegoed. U zit echter wel verbonden aan een abonnement en betaalt ook voor de belminuten en sms’jes die u niet gebruikt. Lees hier meer over het kiezen van een simkaart.

Overige maandelijkse kosten

Naast de kosten voor een simkaart zitten er geen verplichte maandelijkse kosten verbonden aan uw senioren alarm. U kunt er wel voor kiezen om gebruik te maken van de Smart Locator app. Deze app kunt u gebruiken om uw senioren alarm in te stellen en om de locatie te volgen. De kosten hiervoor zijn ongeveer 3 euro per maand. Om te verbinden met het Smart Locator platform maakt de alarmknop gebruik van internet, hier zijn ook kosten aan verbonden. Het alarm stuurt kleine berichtjes via het internet en de kosten zijn dus beperkt. Op onze downloadpagina kunt u de handleiding en de app zelf downloaden

Ons advies

Voor verder advies kunt u bellen naar 088-233 6060 of een e-mail sturen naar verkoop@mijnsos.nl.